Het begon allemaal hier, in Chieri, toen Domenico Vergnano een kleine werkplaats opende. Een plek doordrenkt van het rijke aroma van koffie en waar onze dromen zijn gecreëerd.
Door jarenlange ervaring in de koffieproductie groeit het familiebedrijf. Van branden tot verkopen, het bedrijf breidt uit tot er in 1930 een grote ontwikkeling plaatsvindt: de aankoop van een koffieboerderij in Kenia.
Het merk blijft groeien en een nieuw logo wordt de esthetische uitdrukking van onze waarden: het verdedigen van de cultuur van finesse in elk detail en elke actie.
Van een kleine winkel… tot een bedrijf. Onder leiding van de volgende generatie, Carlo en Franco Vergnano, breidt het bedrijf uit.
Caffè Vergnano 1882 verwerft een historisch merk, Casa del Caffè, de start van de activiteiten van het bedrijf in de Food Service sector.
Het bedrijf breidt zich uit over de hele wereld. De cultuur van Caffè Vergnano 1882 reist en verovert nieuwe gebieden en breidt zich uit naar buitenlandse markten.
Terug waar het allemaal begon, in Chieri, wordt de eerste coffeeshop Caffè Vergnano 1882 geopend. Het is een project dat van Caffè Vergnano 1882 een ambassadeur van authentieke Italiaanse espresso over de hele wereld moet maken, met meer dan 178 coffeeshops in 27 landen.
Het communiceren van het DNA van Caffè Vergnano 1882 is altijd belangrijk geweest, en dit jaar gaf acteur Dustin Hoffman een getuigenis voor het merk - frontman van een reclamecampagne die het bedrijf op het nationale toneel positioneert en resoneert met een breed scala aan klanten.
In een belangrijk jaar in onze bedrijfsgeschiedenis brengt Caffè Vergnano 1882 zijn eerste Nespresso®-compatibele capsule op de markt. Nespresso® is een handelsmerk van een derde partij zonder verband met Caffè Vergnano 1882.
Altijd uiterst gevoelig voor milieukwesties, na uitgebreid onderzoek en ontwikkeling, introduceert Caffè Vergnano baanbrekende composteerbare koffiecapsules.
Een belangrijk partnerschap met Coca-Cola HBC wordt ondertekend, waardoor de aanwezigheid van Caffè Vergnano in het buitenland wordt versterkt en onze internationale groeistrategie wordt versneld.
Onze droom slaapt nooit. Elke dag kijken we naar de toekomst en vergeten we nooit waar het allemaal begon: het verspreiden, promoten en laten groeien van de koffiecultuur.